תפריט סגור

אוטומציה בניקוי – הבשורה הטכנולוגית החדשה למאבק בקורונה

LEO הוא הרובוט המתקדם ביותר שיש בישראל היום בתחום הניקוי: רובוט חדיש וחכם, העומד בחזית הטכנולוגיה, מוצר הייטקיסטי היוצר שינוי מהפכני בתחום המוסדי והארגוני בישראל מבחינת תרבות הניקוי ויוצר מושגים חדשים בענף שמרני יחסית. LEO מסינגפור, עם הגעתו ארצה, מייצג עולם טכנולוגי חדיש ומתקדם של רובוטים קומפקטיים, חרישיים, אלגנטיים ואסתטיים, יעילים ובעלי הספק עבודה בלתי רגיל, ידידותיים לבני אדם ומדברים בשפתם.

טל ענבר, סמנכ"לית "מורן טכנולוגיות ניקוי בע"מ", החברה שהביאה לארץ את LEO, מסבירה: ״כבר שנים אנו מחפשים פתרונות אוטונומיים בתחום הניקוי הציבורי והמוסדי ותמיד הרגשנו שהשוק בארץ לא בשל לכך, והפתרונות לא מספיק טובים. מספר ימים לפני שהשמיים נסגרו, השתתפנו בכנס בהולנד ושמענו ספקים מהללים רובוט שטיפה אוטונומי של חברת סטארט-אפ סינגפורית בשם LIONSBOT. חודשיים אחרי פרוץ הקורונה בארץ, התחלנו לקבל פניות רבות ממחלקות קורונה בבתי חולים, מקניונים ומסופרמרקטים והבנו שרובוט שטיפה אוטונומי הוא מוצר נחוץ בתקופה הנוכחית, ועלינו להזדרז.
נאלצנו לנהל רכש ותהליכי למידה מרחוק והתוודענו אל LEO הרובוט בעיקר דרך הזום… למרות הביורוקרטיה הבעייתית בימים אלה, LEO הרובוט הגיע אלינו וצפוי לאייש ממש בקרוב מסדרונות בתי חולים, סופרמרקטים ועוד.

מעבר ליתרונות הברורים שלו – החיסכון הרב בזמן הניקוי, רמת ניקיון גבוהה יותר, ועוד – הדבר החשוב ביותר היום הוא, שבזכות הרובוט, אפשר להפחית נוכחות אנשים שעוברים ממקום למקום ועלולים להפיץ את המחלה, ובבתי החולים, השימוש ברובוט מאפשר למזער את כניסת אנשי ניקיון למחלקות שיש בהן סיכון להדבקה. אין צורך למגן את הרובוט ואין חשש שיידבק, ועדיין, עבודת הניקיון מתבצעת, באיכות, במהירות וביעילות רבה".
LEO הרובוט מעוצב כאדם קטן, הוא מדבר ובנוי לעבוד עם קהל; הוא יכול לתקשר עם הקונים בסופרמרקט למשל, לבקש מהם לזוז כדי שיוכל לנקות, להכריז על מבצע על המרקים, למשל, לבקש שלא יגעו בו או שכן, והוא הופך בכל מקום לאטרקציה מדליקה, הן לילדים והן למבוגרים.

CO-BOT

למרות ההתקדמות הטכנולוגית האדירה בתחום האוטומציה בניקיון, גם LEO הרובוט אינו מסוגל לעבוד ללא שותפים אנושיים. יש משימות שרובוט לא יכול לבצע, מתוחכם ככל שיהיה, והוא עדיין זקוק לבן אדם שיחבר אותו לחשמל וירוקן את המים העודפים. הרווח הגדול ממנו הוא בפינוי עובדי הניקיון למשימות אחרות, כאשר השעות שהיו מושקעות עד עתה בניקוי הרצפה, יופנו למטרות אחרות. כמו כן, אם הוקצו לשטיפת הרצפה בסופרמרקט כארבע עד שמונה שעות ביום, LEO בנוי לנקות כל מתחם במשך 17 שעות ביממה. אין לו שום רצון לנוח, וגם אין סיבה שלא ינקה את הרצפה כל הזמן.

הרובוט אף משדרג את מעמדו של המנקה, ההופך ל"מפעיל רובוט", מעלה את המוטיבציה של עובד הניקיון ומסייע לו להתגאות בעבודתו. עם הרובוט, עבודת הניקוי בשטחים ציבוריים מקבלת תדמית כיפית וחיובית.

חברת "מורן טכנולוגיות ניקוי בע"מ" היא החברה הוותיקה ביותר בארץ לטכנולוגיות ניקוי מתקדמות ועוסקת בשיווק ושירות טכנולוגיות ניקוי תעשייתי מקצועי במשך יותר מ-40 שנה. החברה פועלת בפריסה ארצית ומציעה לכ-2,000 לקוחותיה מגוון פתרונות בתחום הניקוי המקצועי המיועד לשוק התעשייתי, המוסדי והציבורי.

בין לקוחותיה העיקריים: רשות הנמלים, משטרת ישראל, התעשייה האווירית, רשות שדות התעופה, אל על, משרד הביטחון; יינות ביתן, חצי חינם, טיב טעם, קשת טעמים; מפעלי מזון כמו שטראוס ותנובה, לקוחות רבים בתחום התעשייה וקבלני ניקיון.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *